Wiosenna Szkoła Bioetyki obejmowała 20 godzin zajęć dydaktycznych, w tym wykładów, dyskusji i warsztatów. Uczestnicy Szkoły mieli szansę wziąć udział w zajęciach dotyczących:

  • relacji między bioetyką a dyskursem praw człowieka,
  • genezy, ewolucji oraz filozoficznych, moralnych i politycznych ograniczeń praw człowieka,
  • historii i aksjologii Konwencji o prawach człowieka i biomedycynie oraz jej miejsca w systemach ochrony praw człowieka;
  • podstawowych wartości i zasad europejskiej bioetyki i bioprawa (takich jak godność, autonomia, integralność, podatność na skrzywdzenie, solidarność);
  • normatywnych i instytucjonalnych mechanizmach ochrony godności i praw człowieka wobec wybranych zastosowań biologii i medycyny (w szczególności medycyny reprodukcyjnej, medycyny końca życia, medycyny transplantacyjnej, genetyki klinicznej oraz praktyki badawczej w biomedycynie)

Zajęcia prowadzone były w formie wykładów, dyskusji oraz warsztatów. Te ostatnie poświęcone były analizie kontrowersyjnych praktyk biomedycznych (odpłatne dysponowanie organami, klonowanie reprodukcyjne, genetyczna inżynieria germinalna) przez pryzmat standardów ochrony praw człowieka wysłowionych w Konwencji Rady Europy o prawach człowieka i biomedycynie, a także analizie rzeczywistych przypadków z życia społecznego ilustrujących problemy teoretyczne i praktyczne z wdrożeniem efektywnej ochrony praw człowieka.