Uczestnicy Szkoły mieli szansę wziąć udział w zajęciach dotyczących następujących kwestii:

  • globalne problemy zdrowia jako wyzwanie dla współczesnej bioetyki i biopolityki;
  • godność i prawa człowieka jako fundament bioetyki globalnej;
  • uniwersalizm a kontekstualizm jako dwa bieguny dyskusji o możliwości bioetyki globalnej;
  • społeczno-kulturowe uwarunkowania i odmienności praktyki medycznej;
  • prawo wobec wielości kultur i tradycji normatywnych;
  • zdrowie a sprawiedliwość międzynarodowa;
  • etyczne problemy katastrof i międzynarodowych zagrożeń zdrowotnych;
  • etyczne problemy związane z prowadzeniem badań biomedycznych w krajach rozwijających się oraz globalizacją przemysłu farmaceutycznego.  

Zajęcia prowadzone były w formie wykładów, dyskusji oraz warsztatów. Te ostatnie poświęcone były analizie skomplikowanych przypadków medycznych ukazującymi różnice między zasadami zachodniej etyki medycznej (bioetyki) a nie-zachodnimi wzorcami moralnymi, religijnymi i kulturowymi, a także analizie kazusów ilustrujących wyznania, jakie rodzi rozwój i globalizacja przemysłu farmaceutycznego. 

W sumie Szkoła obejmowała 20 godzin zajęć dydaktycznych.