Słuchacze WSB mieli szansę wziąć udział w wykładach i dyskusjach dotyczących następujących zagadnień:

  • natura i oblicza bioetyki w społeczeństwie demokratycznym,
  • demokratyzacja medycyna i praktyka bioetyczna w społeczeństwie demokratycznym,
  • bioetyka a teorie etyczne,
  • bioetyka a prawo stanowione w społeczeństwie demokratycznym,
  • bioetyka a religia w społeczeństwie demokratycznym,
  • teorie dyskursu publicznego, w tym dyskursu bioetycznego, w społeczeństwie demokratycznym,
  • metody rozwiązywania sporów bioetycznych (rola narodowych/centralnych komitetów bioetycznych; rola konsensusu w bioetyce; rola ekspertów z zakresu bioetyki w debatach publicznych)

Uczestniczyli także w warsztatach poświęconych analizie skomplikowanych przypadków medycznych, w których normy profesjonalne wchodzą w konflikt z normami moralnymi, kulturowymi lub prawnymi, oraz warsztatach poświęconych krytycznej analizy polskiej debaty medialnej na temat legalizacji procedury zapłodnienia pozaustrojowego.

W sumie Szkoła obejmowała 20 godzin zajęć dydaktycznych – wykładów, dyskusji, warsztatów.